A korzikai mesterpók
2018. február 06. írta: PekZo

A korzikai mesterpók

Napoleon Bonaparte kétségtelenül a 19. század elejének megkerülhetetlen alakja. A politikai szatíra és karikatúra angol mesterének, Thomas Rowlandsonnak 1808-as képe az ambíciózus francia császár elé tart görbe tükröt, amikor hálója közepén üldögélő pókként mutatja be őt, híres kétsarkú kalapjában, míg Európa országai a hálójába tévedő legyek.

napoleon-det2.JPG

Az éppen két spanyol legyet (a lemondani kényszerült IV. Károly és fia, Ferdinánd) elfogyasztani készülő pók-Napoleon testén ott díszeleg a felirat: határtalan ambíciók (unbounded ambition), körülötte pedig a nemzet-legyek, ki-ki a saját sorsának megfelelően: Hanover, Poroszország, Ausztria, Olaszország már mint áldozat látható. 

napoleon-full.jpg
napoleon-det6.JPG

A négy szövegbuborék a sarkokban a még ellenálló, ellenállni próbáló kevesek küldik az üzenetet. Anglia, Törökország, Oroszország és a Pápai Állam.

napoleon-det4.JPGAnglia: "Bár lehet, hogy Ön a mesterpók, de én nem fogok a hálójába ragadni!"napoleon-det5.JPGPápai Állam: "Attól tartok, bele fogok ragani a hálóba!"napoleon-det1.JPGTörökország: "Attól tartok, én vagyok a következő"napoleon-det3.JPGOroszország: "Én már félig a hálóban voltam, mikor rájöttem"

süti beállítások módosítása